ΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΑΠΟΥΝΙΟΥ 2015-16

Είμαστε η νέα ομάδα του MEMORIES του σαπουνιού του 2ου Γυμνασίου Μεγάρων.

DSCN0359

Γνωρίζαμε για την παραγωγή σαπουνιού του σχολείου μας.

Πέρσι είχαμε δει, στο Χημείο του σχολείου μας, τη μηχανή σαπωνοποίησης.

Γνωρίζαμε το σαπούνι MEMORIES κάποιοι από εμάς το έχουμε χρησιμοποιήσει.

ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕΓΑΡΩΝ

Ήρθε η ώρα να συνεχίσουμε την προσπάθεια του σχολείου μας.

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες:

Την ομάδα παραγωγής.

Την ομάδα σχεδιασμού.

Την ομάδα προώθησης.

Η ομάδα παραγωγής ασχολήθηκε με την προμήθεια των υλικών παραγωγής.

Για την προμήθεια του ελαιολάδου, που αποτελεί το βασικό υλικό του σαπουνιού μας, απευθυνθήκαμε σε ιδιώτες προσφέροντας το 10% της ποσότητας ελαιολάδου σε σαπούνι. Η προσφορά ήταν επαρκέστατη και κάλυψε την παραγωγή της χρονιάς.

Η ομάδα προώθησης  πραγματοποίησε έρευνα αγοράς μέσω ερωτηματολογίου και απευθύνθηκε σε καθηγητές, μαθητές και γονείς που είχαν αγοράσει πέρσι και χρησιμοποιήσει το σαπούνι.

Το ερωτηματολόγια αφορούσε την ποιότητα και την εμφάνιση του προϊόντος. Η παρατήρηση που παρουσιάζονταν συχνά αφορούσε το έντονο μωβ χρώμα. Αποφασίσαμε να κρατήσουμε το μωβ χρώμα αλλά σε πιο ανοικτό τόνο.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ

 Η διαδικασία παραγωγής διαρκεί περίπου τρεις ώρες. Αποφασίσαμε η παραγωγή να γίνεται Σάββατο για να μπορεί η πλειοψηφία της ομάδας να ανταποκριθεί.

Έτοιμοι για δράση και παραγωγή. Η ομάδα έτοιμη, γεμάτη όρεξη και περιέργεια για την παραγωγή του MEMORIES.

Στο εσωτερικό ανοξείδωτο δοχείο βάζουμε το ελαιόλαδο και το καρυδέλαιο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΑΠΟΥΝΙ 010

Βάζουμε νερό στο υδρόλουτρο που θερμαίνεται στους 40°C με την αντίσταση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΑΠΟΥΝΙ 002

Προσθέτουμε καυστικό νάτριο αφού πρώτα το διαλύσουμε στο νερό. Το μείγμα αναδεύεται για ένα τέταρτο της ώρας.

ΣΑΠΟΥΝΙ IV 009

Τέλος προσθέτουμε το άρωμα και το χρώμα. Το σαπούνι μας έχει άρωμα λεβάντας και χρώμα μοβ και άσπρο.

ΣΑΠΟΥΝΙ IV 021

Όταν ετοιμαστεί χυτεύεται στα καλούπια.

ΣΑΠΟΥΝΙ IV 029

Μετά από δύο ημέρες το σαπούνι ξεκαλουπώνεται και κόβετε.

ΣΑΠΟΥΝΙ ΙΙΙ 029

 Τοποθετείτε σε ειδικό χώρο για να στεγνώσει.

ΣΑΠΟΥΝΙ ΙΙΙ 019

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν έξι συναντήσεις παραγωγής.

 Το σαπούνι είναι έτοιμο για χρήση μετά από δύο μήνες, αφού γίνει έλεγχος PH.

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ

Μετά από τρίμηνη ωρίμανση το σαπούνι περνά στη διαδικασία συσκευασίας.

Είχαμε προμηθευτεί τα απαραίτητα υλικά συσκευασίας και είχαμε κόψει τα χαρτιά στα απαιτούμενα μεγέθη. Επίσης εκπαιδεύτηκαν οι ομάδες συσκευασίας. Μία ομάδα συσκευασίας αποτελείται από τέσσερις μαθητές οι οποίοι χειρίζονται τα διάφορα στάδια της διαδικασίας.

Καθαρίζουμε τις ατέλειες.

διαφορα 001

Τοποθετούμε τη μωβ ταινία.

διαφορα 010

Προσθέτουμε το καφέ κάλυμμα.

διαφορα 013

Κόβουμε και κολλάμε το λογότυπο.

διαφορα 016

Η πρώτη φάση παραγωγής και συσκευασίας ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο και στο bazaar που πραγματοποιήθηκε πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων πουλήσαμε πάνω από 200 σαπούνια.

20151221_101016

Αυτή η επιτυχία μας καθιστούμε οικονομικά αυτάρκεις αφού πλέον θα μπορούσαμε να χρηματοδοτούμε τις νέες παραγωγές χωρίς να επιβαρύνουμε τα οικονομικά του σχολείου.

ΝΕΟ ΠΡΟΪΟΝ

Παράλληλα με τις παραγωγές του εγκεκριμένου προϊόντος η ομάδα παραγωγής πειραματίστηκε στην παραγωγή καινούργιου τύπου σαπουνιού, κίτρινου χρώματος με άρωμα λεμόνι.

DSCN0366

Δοκιμάστηκαν τρεις τύποι με διαφορετικές περιεκτικότητες αρώματος και χρώματος και καταλήξαμε σε ένα από αυτούς, τον οποίο θα παράγουμε μελλοντικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ομάδα σχεδιασμού ξεκίνησε συζητήσεις για τη διαφημιστική καμπάνια του σαπουνιού μας.

Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αφίσες.

Επιλέξαμε διάφορες φωτογραφίες με θέμα τη λεβάντα (λόγω του αρώματος ) την ελιά ( γιατί το ελαιόλαδο αποτελεί το βασικό υλικό) και φωτογραφίες με πρόσωπα και φιγούρες.

Προσθέσαμε τη φωτογραφία του MEMORIES ή το λογότυπο.

Ακολούθησε ψηφοφορία από την οποία ξεχώρισαν τρεις  αφίσες, οι οποίες θα συμμετείχαν στη διαφημιστική καμπάνια.

αφίσα 1.

αφισα 11

αφίσα 7

Η διαφήμιση αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί μέσω FACEBOOK λόγω του μηδενικού κόστους, της υψηλής ανταπόκρισης και της γρήγορης διάδοσης του μηνύματος. Η διαφημιστική καμπάνια τρέχει αυτή τη στιγμή και μπορείτε να συμμετέχετε κάνοντας ανάρτηση και μεταδίδοντας την αφίσα μας.

ΧΟΡΗΓΙΕΣ

Ένας από τους στόχους μας είναι το κέρδος. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτούμε τη δραστηριότητά μας, αλλά και να χρηματοδοτούμε δράσεις του σχολείου που αδυνατεί να καλύψει η τακτική χρηματοδότηση.

DSCN0356

Η πρώτη χρηματοδότηση ήταν η ανάληψη του κόστους των κορνιζών για την ανάδειξη των ανάγλυφων γλυπτών εργασιών των μαθητών της Πρώτης τάξης. Αυτά αποτελούν πια μέρος της διακόσμησης του σχολείου μας.

DSCN0357

Θα ακολουθήσει δωρεά ποσότητας σαπουνιών στην Ενορία της Αγίας Παρασκευής τα οποία θα μοιραστούν μαζί με τα συσσίτια.

                                                                                                         συνεχίζεται . . .